Veelgestelde vragen

VERZENDING
Waar is mijn bestelling?

Bij je bestelling krijg je van ons een e-mail zodra het order wordt verwerkt en opnieuw zodra het verzendlabel wordt aangemaakt. Bij deze tweede e-mail ontvang je een track&trace-link om je zending online te volgen.

Let op: het kan zijn dat je tracking link enkele uren nodig heeft om actief gezet te worden door de verzender.


Wat zijn jullie verzendopties?

Onze producten worden enkel met de meest betrouwbare verzenddiensten uitgestuurd. Zo hebben we gekozen voor MikroPakket als onze standaard verzendservice maar als klant ben je ook vrij om te kiezen voor PostNL en voor landen buiten de Benelux werken we samen met DHL Express.

- MikroPakket heeft een uitstekende verzekerde service met een gegarandeerde levertijd van één werkdag en levering op zaterdag. Bij elke bestelling ontvang je een track&trace-link die je een correcte schatting geeft wanneer je je zending mag gaan aannemen.

Let op: MikroPakket zal enkel op het verzendadres uitleveren, niet bij de buren en niet bij een pick-up point in verband met de verzekerde goederen.

- PostNL levert de pakketten uit met een verwachte levertijd van 1 werkdag (tot 3 werkdagen bij onvoorziene omstandigheden) en zal op werk- en zaterdagen aan je deur kunnen staan. Wees gerust, je ontvangt een track&trace-link om je zending gemakkelijk te volgen. 

Let op: als je niet aanwezig bent bij uitlevering kan de koerier het pakket bij de buren uitleveren of naar een pick-up point brengen zodat je het daar kan ophalen.

- DHL Express is wereldwijd gekend voor een snelle en accurate service. In de meeste Europese landen hanteren ze zelfs een next-day delivery policy op werkdagen! Ook hier ontvang je netjes een track&trace-link via e-mail en kan je het pakketje tot aan je deur volgen.

Let op: DHL Express levert niet op zaterdag en zal het pakket enkel op het opgegeven adres uitleveren, niet bij een pick-up-point en niet bij de buren. DHL Express is enkel beschikbaar voor afleveradressen buiten de Benelux.

** Deze prijzen zijn onderhevig aan wijzigingen en correcties. Typfouten zijn voorbehouden.

Staat het land van de bestemming niet in de tabel, contacteer ons dan vrijblijvend voor meer informatie.


Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Zendingen voor MikroPakket en PostNL die geplaatst zijn op een werkdag vóór 17u worden dezelfde dag verzonden voor levering de volgende werkdag (ook op zaterdag).

Zendingen voor DHL Express die geplaatst zijn op een werkdag vóór 15u worden dezelfde dag verzonden voor een verwachte levertijd van één werkdag (enkel op werkdagen).

Let op: bovenstaande levertijden zijn telkens onder voorbehoud van eventuele vertragingen door overmacht.


Toon meer >>
BETALING EN FACTURATIE
Hoe kan ik betalen?

Om alles snel en vlot te laten verlopen bieden we bij Sizzle online betalingen aan. Voor de Benelux werken we met de meest gebruikelijke betaalsystemen zoals Bancontact, iDeal,… enz. Buiten de Benelux gebruiken we over het algemeen PayPal als hoofdbetaalmethode. Op deze manier kunnen we het order telkens direct klaarmaken en verzenden zodat je de producten snel bij je in de winkel ontvangt.

Tijdens het bestelproces kan je kiezen uit een van onderstaande betalingswijzen.

- Bancontact / Bancontact app.
Betalen met Bancontact is veilig en snel. Als je kiest voor deze optie word je automatisch doorverwezen naar de webpagina van onze betalingsprovider.

- iDeal
Betalen met iDeal is veilig en snel. Als je voor deze optie kiest, wordt u automatisch doorgestuurd naar de webpagina van onze betalingsprovider. iDeal is beschikbaar voor al onze Nederlandse klanten.

- Bankoverschrijving
U kunt eenvoudig betalen via overschrijving met de bankgegevens die u op de factuur van uw bestelling kunt vinden. Als je voor deze optie kiest, wordt je bestelling pas verzonden nadat de betaling is ontvangen. Vermeld de bestelreferentie in de beschrijving, zodat wij je betaling snel kunnen terugvinden. In de meeste gevallen zien we na 1 - 2 werkdagen een overschrijving op onze rekening verschijnen.

- VivaWallet

Deze betalingswijze is enkel beschikbaar voor onze klanten buiten België, Nederland en Luxemburg.

- Visa / Mastercard
Indien je wilt betalen met creditcard kan dit veilig en snel via VivaWallet. Je zal automatisch doorverwezen worden naar de VivaWallet betaalpagina. Vervolgens heb je de keuze om te betalen met je Visa / MasterCard of uw VivaWallet account. Het is niet nodig om een VivaWallet account aan te maken. Deze betalingswijze is enkel beschikbaar voor onze klanten buiten België, Nederland en Luxemburg.

Verkies je een andere betaalmethode of heb je andere vragen dan kan je ons altijd even contacteren via support@sizzle-distribution.be of +32 (0) 11 36 08 36 voor meer informatie over de betaalopties.


Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Vanaf het moment dat jouw bestelling verzonden wordt, sturen we een email met de track&trace-link. In deze e-mail vind je tevens de digitale versie van je factuur terug. Heb je de e-mail gemist? We voegen bij elk order de factuur mee in de zending zodat je snel kan nagaan bij welke factuur je pakket hoort.

Let op: als je geen factuur in je zending wil ontvangen voeg dit dan toe als opmerking bij je bestelling, zo weten onze inpakkers dat de factuur niet bij je bestelling hoeft.


Kan ik mijn factuur terugvinden in mijn account?

Wij bezorgen de factuur van je order via e-mail en ingesloten in je zending. Eerdere facturen kan je makkelijk opvragen via het My Sizzle platform, je hoeft enkel een account aan te maken en je krijgt direct een gestructureerd overzicht van bestellingen, RMA's, pre-orders,... kortom al je activiteit bij Sizzle op je scherm.


Toon meer >>
BESTELLEN
Ik heb mijn bestelling geplaatst maar ben iets vergeten toe te voegen. Kan ik nog iets aan mijn zending toevoegen?

Altijd vervelend als je net je bestelling hebt afgewerkt en ineens denk je “Oeps, wat vergeten!”. Geen nood bij Sizzle zorgen we ervoor dat je toch alles samen kan ontvangen. Je kan je bijbestelling doen en kiezen voor afhalen magazijn, meld gewoon even in het opmerkingenveld dat je bestelling mag bijgevoegd worden bij je vorige order en onze inpakkers weten wat te doen. 

Bijbestellingen dienen gedaan te worden op werkdagen vóór het einde van de bestelperiode, bij MikroPakket is dit 17u00 en zowel bij DPD als bij DHL Express is dit 15u00.


Hoe weet ik wanneer een product terug op voorraad komt?

Momenteel kan je voor informatie over productbeschikbaarheid best even een mailtje naar ons sturen via support@sizzle-distribution.be of even bellen naar +32 (0) 11 36 08 36. Binnenkort lanceren we het Sizzle klantenportaal waarbij je gemakkelijk meldingen kan instellen voor producten die terug in voorraad worden gezet.


Kan ik mijn winkelwagen vullen via een CSV-bestand?

Dat kan, je hoeft enkel even op je naam te klikken bovenaan de pagina waarna je kan kiezen voor “VUL JE WINKELWAGEN VIA CSV BESTAND”. Hierna kan je gemakkelijk de stappen volgen om je bestand te uploaden.


Toon meer >>
ALGEMEEN
Kan Sizzle me helpen mijn winkel op te starten?

Sizzle kan zeker behulpzaam zijn als je zaak zich in volle opstart begeeft. Door ons ruim aanbod in damp artikelen, uitgebreide kennis inzake wetgeving zowel in België als Europa en onze duidelijke tabellen over verkoop per regio zijn we een ideaal contactpunt bij het opstarten van je winkel. Hiervoor kan je ons natuurlijk altijd even contacteren voor meer informatie of om een meeting op te zetten met een van onze medewerkers.


Verkopen jullie authentieke e-sigaretten en e-liquids?

Bij Sizzle staan we 100% achter de producten die we in ons gamma aanbieden, dit wil ook zeggen dat al onze producten gegarandeerd volledig authentiek zijn en conform de Europese norm.


Kan ik zien welke producten conform de Belgische TPD wetgeving zijn?

Via het hoofdmenu op de Sizzle webshop kan je klikken op “HARDWARE” waarna je aan de linkerkant een vakje terugvindt met “TPD BELGIË”. Door dit aan te vinken zie je nu enkel de producten die conform de Belgische TPD wetgeving zijn.

Zoek je e-liquids conform de Belgische TPD wetgeving dan kan je over de knop “E-LIQUIDS” hoveren zodat er een menu uitklapt. In dit menu vind je aan de linkerkant de knop “10ml (TPD BE)”, door hier op te klikken zie je alle e-liquids die onder de Belgische TPD wetgeving horen. Alle nicotinevrije e-liquids zijn vanzelfsprekend ook volledig conform de Belgische TPD wetgeving.


Toon meer >>
ACCOUNT
Kan ik een account aanvragen?

Eerst en vooral, hartelijk bedankt voor je interesse in Sizzle!

Sizzle – Vape Distribution is een groothandel in dampartikelen die enkel uitlevert aan winkels die actief zijn in de e-sigaret markt. Hiervoor vragen we ook informatie op over je bedrijf en moet elke accountaanvraag door onze medewerkers worden gevalideerd. Ben je in opstart of heb je vragen over de informatie die we nodig hebben aarzel dan niet om ons even te contacteren via support@sizzle-distribution.be of +32 (0) 11 36 08 36.


Hoe vraag ik een account aan?

Wij leveren enkel aan winkels actief in de e-sigaret markt. Een account aanvragen gaat snel en makkelijk via volgend formulier: klik hier.

Gelieve alle gegevens zo nauwkeurig mogelijk in te vullen. Eens je account is goedgekeurd ontvang je een email met de logingegevens.


Kan ik verschillende adressen toevoegen in mijn account?

Ja, dit is zeker mogelijk. Wij raden aan om 1 facturatie-adres aan te maken en vervolgens een adres per afleveradres. Zo kan je eenvoudig tijdens het bestellen kiezen in welke winkel betreffende bestelling geleverd moet worden.


RETOUR & GARANTIE
Welke garantie valt over de producten?

De apparaten die Sizzle aanbiedt hebben over het algemeen een garantietermijn van drie maanden na verkoop aan de eindgebruiker (tenzij anders aangegeven) en steeds op vertoon van een gedetailleerd kassaticket en aankoopfactuur. Deze garantie overkoepelt alle software- en assemblagefouten. 

Zowel gebruiks-, val-, water- en brandschade als schade door foutief gebruik vallen nooit onder garantie. Verbruiksproducten zoals coils, tanks, cartridges, e-liquids, aroma’s en accessoires vallen ook niet onder garantie wegens hygiëne redenen.


Hoe retourneer ik een product?

Om een product te retourneren kan je ons best even contacteren vooraleer je je Return Merchandise Authorization (RMA) pakket klaar maakt. Heb je vragen over de garantie van een product aarzel dan niet om ons even te contacteren. 

Is er toevallig een Sizzle vertegenwoordiger in je winkel dan kan je ook steeds via deze persoon je vragen stellen omtrent onze RMA procedure.